28.09.2007

Açma


Dün akşam bıdıkom ile açma yaptık.Benimkiler çok fazla yumuşak olmadı annem mayalanma süresini kısa tuttuğum için olduğunu söyledi siz uzun uzun mayalanmasını bekleyin.Fotoğraf makinamız bozulduğu için cep telefonum ile çektim idare edin artık :)


Malzemeler

1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
4 yemek kaşığı toz şeker
4 çay kaşığı tuz
1 paket yaş maya
ben yarım paket kullandım
Aldığı kadar un 6 su bardağı
Yumurta sarısı (üzerine sürülecek)

Yapılışı

Ilık sütün içinde mayayı eritin. Diğer malzemeleri ilave edip kulak memesinden daha yumuşak bir hamur elde edin. Bir süre ılık bir yerde mayalanmalaya bırakın.Ben 10 dk bıraktım siz en az 30 dk dinlendirin Hamurdan parçalar koparıp açma şekli verin.2 çubuk yaparak birbirene dolayıp uçlarını birleştirin bi nevi 2 li örgü gibi :)Bu şekilde biraz daha mayalandıktan sonra üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. 200 derece de pişirdim ben üzerine çörekotu da serptin.


Afiyet bal şeker olsun.


***Tarifi http://hobilerimveben2.blogcu.com/ sitesinden aldım.

4 yorum:

filiz dedi ki...

çok güzel görünüyor evrim eline sağlık!
bende deneyeceğim en kısa sürede:)

Gulsah Dede dedi ki...

Benim bitanecik Evrim im, ne zamandir aklimdasin bugun yazayim yarin derken araya bir suru sey girdi yazamadim. Meger becerikli arkadasim blog acmis, Filizin blogunda gordum yok canim bizim Evrim mi diye umutla tikladim, cok mutlu oldum.
Ben de blog acicam ama sadece diet programlari koyucam:))
Ozlemle operim...

Gulsah

Adsız dedi ki...

ama açmalar nefis olmuş yinede.bir iki tane alsam diyorum sevgiler

havvanur dedi ki...

mrb bnc hep cep telefonu ile çekin süper görünüyorlar.çay içicektik bii tane gönderseniz diyorum))