27.09.2007

TİRAMİSU....Made in LİZGE :)



Geçen hafta Cuma günü ana kız babişkomuzun çok sevdiği pastayı yapmaya karar verdik :)

Ben iş çıkışı migrosa uğrayarak labne peynir ve hazır kek aldım.Normalde bu pastayı ben Irazımdan öğrendiğimden beri hep tek katlı ve kakaolu kek kullanıyordum.Ama migrosta sadece sade kek ve üç katlısı kalmıştı birde arı maya arkadaşım Fundanın sade ile daha güzel oluyor dediği aklıma gelince bununla denemeye karar verdim .Akıllı bıdıkom daha kapıda anne hadi pasta yapalım diye tutturdu :)

Üsütümü değiştirip elimi yüzümü yıkadım ve başladık yapmaya muhallebisinin pişirilmesi hariç herşeyi kuzuma yaptırdım.Görüntü çok iç açıcı olmayabilir ama tadı varya tadı işte ona laf yok.Şahane olmuştu aşkımda bayıldı.Ee tabii sevgiyle yapıldı :)


Malzemeler

Yarım kilo süt
1 yumurta sarısı
3 kaşık un
6 kaşık şeker
3 kaşık nescafe, likör veya viski...( Ben sadece nescafe kullanıyorum )
1 paket labne peyniri
1 paket hazır kek ( kakaolu)


Yapılışı

1 bardak ılık suya 3 kaşık nescafeyi koyup karıştır. Bu karışımla keklerin ikisinide ıslatın. Sonra sütü, yumurta sarısını, unu ve şekeri bir tencereye koyarak kısık ateşte muhallebi olana kadar karıştırın.Altını kapatıp biraz soğumaya bırak soğuduktan sonra bu karışımın içine labne peynirini koyun ve iyice karıştırın ve kekin içine bolca sürün sonra öteki kek parçasını üstüne kapatarak kalan muhallebiyi sürün.Çay süzgeciyle üzerine kakao dökün.Buzdolabında soğudukdan sonra servis yapın.

Afiyet bal şeker olsun....


*** Eğer üç katlı kek ile yaparsanız sütü 1 bardak, unu yarım kaşık daha fazla koyun.

Hiç yorum yok: