25.09.2007

Poğaça


Haftasonu yatığım poğaça işte budur arkadaşlar.Tarifi hemen vereceğim ancak ben 1 paket yaş maya kullandım siz mutlaka yarım paket kullanın.Ben 18 adet yapabildim ancak muhtemelen siz daha fazla adet yapacaksınız bu durumdada bir tepsiye sığmaz aklınızda bulunsun.Bizim hamurumuzun bir bölümü ile Lizge oynadığı için ve birde ben ilk bir kaç poğaçayı biraz büyük yaptığım için 18 adet çıktı.

Malzemeler
250 gr tereyağı (yumuşak)
2 yumurta (1 sarı üzerine)
1 tatlı kaşığı tuz
1 kaşık şeker
1 çay fincanı süt
1 paket maya
( yarım paket yaş maya kullanmanızı tavsiye ederim )
un ( yaklaşık 5 su bardağı kadar - hamur ele yapışıyor biraz ) yani en azından benimki yapışıyodu :)

Hazırlanması
Hamuru yoğurup hemen şekil verin. İçini koyup yuvarlak poğaça yapın. Ben zeytinli ve Peynirli yaptım.
Hafif bastırın. Yumurta sarısı sürüp çatalla çizin. 10-15 dak. bekletin. 200 derecede pişirin.


** Tarifi http://www.portakalagaci.com/ sitesinden aldım.

Afiyet bak şeker olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika güzüküyor arkadaşım,, pastane poğaçasına benziyor tadıda oyle oluyormu ?

Adsız dedi ki...

BENDİM O YORUMU YAZAN

Evrim ARSLAN dedi ki...

Evet canım benziyor ama dediğim gibi yarım paket yaş maya ile yap 1 pk kullanınca çok maya kokuyo :)

Adsız dedi ki...

Evrim sen ne hamarat olmuşsun bee maşallah..